I. ÚVODNÉ USTANOVENIA
1.1. Spoločnosť ANNY, s. r. o., so sídlom M. R. Štefánika 4, 036 01 Martin, Slovenská republika, IČO: 52 749 444, DIČ: 2121127173, IČ DPH: SK2121127173, zapísanou v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 73538/L, konajúcou prostredníctvom: Mgr. Kataríny Sýkorovej - konateľ spoločnosti, prevádzka : M.R.Štefánika 4, Martin , bankové spojenie: TB , IBAN: SK....................................., e-mail: sykorova@anny.sk , tel. č.: 0907 680 091 , ako poskytovateľom služieb (ďalej len „ANNY") pri plnení si informačných povinností kozmetického štúdia ANNY podľa ust. § 5 ods. 1 písm. g) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľov“), vydáva tento reklamačný poriadok.
1.2. Účelom tohto reklamačného poriadku je informovanie Klienta v postavení spotrebiteľa, s ktorým kozmetické štúdio ANNY uzatvorilo Zmluvu o poskytnutí Služby (ďalej len „Klient“) v súlade s Všeobecnými obchodnými podmienkami kozmetického štúdia ANNY (ďalej len „VOP“), o rozsahu, podmienkach a spôsobe uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady Služby poskytovanej Klientovi kozmetickým štúdiom ANNY.
1.3. Pojmy s veľkým začiatočným písmenom v tomto dokumente majú rovnaký význam, aký je im priradený vo VOP, pokiaľ tento dokument výslovne neustanovuje inak.
1.4. Reklamačný poriadok sa vzťahuje len na Zmluvy o poskytnutí Služby uzatvorené medzi kozmetickým štúdiom ANNY a Klientom pre účely poskytovania Služieb.
1.5. Tento reklamačný poriadok sa uplatní len v prípade, ak bola uzavretá Zmluva o poskytnutí Služby medzi kozmetickým štúdiom ANNY na strane jednej a Klientom, ktorý je spotrebiteľom (podľa § 1 ods. 1 písm. a) Zákona o ochrane spotrebiteľov v spojení s § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka) na strane druhej.
II. ZODPOVEDNOSŤ ANNY ZA VADY POSKYTNUTEJ SLUŽBY
2.1. Kozmetické štúdio ANNY zodpovedá Klientovi za to, že kozmetickým štúdiom ANNY poskytovaná Služba bude spĺňať požiadavky na kvalitu ponúkanej Služby zodpovedajúcu povahe poskytovanej Služby.
2.2. Kozmetické štúdio ANNY zodpovedá za vady, ktoré má Služba v čase jej poskytnutia Klientovi, ak nie je v Zmluve o poskytnutí Služby alebo v tomto reklamačnom poriadku výslovne uvedené inak. Za vady Služby vzniknuté po čase uvedenom v prvej vete kozmetické štúdio ANNY zodpovedá, ak boli spôsobené porušením jeho povinností vyplývajúcich zo Zmluvy o poskytnutí Služby alebo zo všeobecne záväzných právnych predpisov.
2.3. Služba pri poskytnutí nemá chyby a je poskytnutá v súlade so Zmluvou o poskytnutí Služby, ak:
2.3.1. zodpovedá jej opisu v Zmluve o poskytnutí Služby;
2.3.2. je poskytnutá v dohodnutom Termíne;
2.3.3. je poskytnutá s náležitou odbornosťou a starostlivosťou;
2.3.4. je v súlade s požiadavkami právnych predpisov.
2.4. Predmetom reklamácie nemôže byť uplatnenie zodpovednosti za vadu Služby:
2.4.1. ktorá bola spôsobená jej použitím/využitím v rozpore s VOP kozmetického štúdia ANNY;
2.4.2. vzniknutú v dôsledku dočasného prerušenia poskytovania Služby z dôvodov vyššej moci, najmä požiarov, živelných pohrôm, havárií, krízových situácií, teroristických útokov, štrajkov (zamestnancov tretích strán), nepokojov, výpadkov elektrickej energie, internetovej siete, pripojenia alebo z iných dôvodov vylučujúcich zodpovednosť,
2.4.3. za ktorú kozmetické štúdio ANNY nezodpovedá v zmysle VOP.
III. UPLATNENIE REKLAMÁCIE
3.1. Klient je oprávnený uplatniť reklamáciu:
3.1.1. na kvalitu poskytovanej Služby,
3.1.2. na správnosť Ceny vyúčtovanej za poskytovanú Službu, ak má dôvodnú pochybnosť, že daňový doklad za Službu nebol vystavený v súlade so Zmluvou o poskytnutí Služby a Aktuálnym cenníkom Služieb.
3.2. Reklamáciou sa rozumie uplatnenie zodpovednosti za (i)
vady Služby alebo (ii) nesprávne vyúčtovanú Cenu Služby.
3.3. Klient je oprávnený Službu poskytnutú kozmetickým štúdiom ANNY alebo nesprávne vyúčtovanú Cenu služby reklamovať:
3.3.1. vyplnením online reklamačného formulára (reklamačný list), nachádzajúceho sa na Webovej stránke ANNY, alebo
3.3.2. e-mailom na e-mailovej adrese: sykorova@anny.sk ,alebo
3.3.3. písomne poštovou zásielkou zaslanou kozmetickému štúdiu ANNY na adresu: M.R.Štefánika 4, Martin 036 01 , alebo
3.3.4. osobne v prevádzkarni kozmetického štúdia ANNY na adrese: M.R.Štefánika 4, Martin . V Prevádzkarni bude počas prevádzkovej doby prítomný zamestnanec poverený vybavovať reklamácie.
3.4. Kozmetické štúdio ANNY pri uplatnení reklamácie vydá Klientovi potvrdenie. Potvrdením o uplatnení reklamácie sa rozumie najmä kópia reklamačného protokolu so záznamom o prijatí reklamácie alebo Klientovi adresovaná správa obsahujúca písomné vyrozumenie o prijatí reklamácie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie kozmetické štúdio ANNY doručí potvrdenie o uplatnení reklamácie Klientovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, doručí ho bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak Klient má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
3.5. Ak Klient, ktorý je spotrebiteľom uplatní reklamáciu, kozmetické štúdio ANNY alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba poučí Klienta o jeho právach podľa všeobecného predpisu (§ 621 a nasl. Občianskeho zákonníka).
3.6. Reklamácia musí byť dostatočne určitá, najmä musí obsahovať nasledovné náležitosti:
3.6.1. identifikáciu Klienta uplatňujúceho reklamáciu (úplné meno a priezvisko), kontaktné údaje, na ktorých bude Klient o spôsobe vybavenia reklamácie upovedomený,
3.6.2. doklad o zakúpení Služby od kozmetického štúdia ANNY,
3.6.3. podrobný opis reklamovanej vady (nedostatku) poskytnutej Služby spolu s prípadnou (foto)dokumentáciou preukazujúcou Klientom uvádzané skutočnosti.
3.7. V prípade ak reklamácia nemá potrebné obsahové náležitosti, vyzve kozmetické štúdio ANNY Klienta na ich doplnenie. Kozmetické štúdio ANNY je oprávnené vyzvať Klienta na predloženie potrebných dokladov, ktoré sú pre riadne vybavenie reklamácie potrebné. Ak Klient, na základe výzvy kozmetického štúdia ANNY reklamáciu nedoplní najneskôr do pätnásť (15) dní odo dňa kedy bol na doplnenie reklamácie vyzvaný, kozmetické štúdio ANNY reklamačné konanie odmietne, o čom upovedomí Klienta.
3.8. Klient môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady Služby, len ak vytkol vadu Služby do dvoch (2) mesiacov od zistenia vady Služby, najneskôr do uplynutia záručnej doby. Kozmetické štúdio zodpovedá za vady ponúkanej Služby po dobu jej poskytovania Klientovi, najneskôr však do dvadsaťštyri (24) mesiacov od doby poskytnutia Služby (ďalej len „záručná doba“).
3.9. Práva zo zodpovednosti za vady Služby, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.
3.10. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady Služby až do doby vybavenia reklamácie podľa bodu 4.7. tohto reklamačného poriadku, sa do záručnej doby nepočíta. Kozmetické štúdio ANNY je povinné vydať Klientovi potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o spôsobe a dobe vybavenia reklamácie.
3.11. Ak kozmetické štúdio ANNY odmietne zodpovednosť za vady Služby, dôvody odmietnutia písomne oznámi Klientovi. Ak Klient znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť kozmetického štúdia ANNY za vadu Služby, môže vytknúť vadu opakovane a kozmetické štúdio ANNY nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa § 621 ods. 3 Občianskeho zákonníka nevzťahuje. Na náklady Klienta spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2 Občianskeho zákonníka.
IV. VYBAVENIE REKLAMÁCIE
4.1. Reklamácia sa vybavuje v rozsahu opisu vady Služby uvedenej Klientom v oznámení o uplatnení reklamácie podľa bodu 3.3. v spojení s bodom 3.6. tohto reklamačného poriadku (ďalej len „Oznámenie reklamácie“).
4.2. Klient má právo zvoliť si odstránenie vady Služby výmenou Služby alebo opravou. Klient si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady Služby, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil kozmetickému štúdiu ANNY neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala Služba bez vady, na závažnosť vady Služby a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady Služby spôsobil Klientovi značné ťažkosti.
4.3. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; a v prípadoch, ak sa vyžaduje zložité zhodnotenie reklamácie, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa jej uplatnenia, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý kozmetické štúdio ANNY nemôže ovplyvniť. Lehoty na vybavenie reklamácie začínajú plynúť odo dňa riadneho uplatnenia reklamácie Klientom.
4.4. Lehota na vybavenie reklamácie podľa bodu 4.3. tohto reklamačného poriadku začína plynúť až po predložení a doplnení všetkých potrebných údajov a dokladov, vyžiadaných kozmetickým štúdiom ANNY, t. j. podaním úplnej reklamácie.
4.5. Kozmetické štúdio ANNY môže odmietnuť odstránenie vady Služby, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa bodu 4.2. druhej vety.
4.6. Klient má právo na primeranú zľavu z Ceny Služby, ak:
4.6.1. kozmetické štúdio ANNY poskytnutú Službu neopravilo ani nevymenilo v súlade s bodom 4.2. a 4.5. reklamačného poriadku;
4.6.2. Služba má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene Služby,
4.6.3. vada Služby je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z Ceny služby, alebo
4.6.4. kozmetické štúdio ANNY vyhlásilo alebo je z okolností zrejmé, že vadu Služby neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Klienta.
4.7. Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania poskytnutím opravenej Služby, výmenou Služby, vrátením Ceny Služby, vyplatením primeranej zľavy z Ceny Služby, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
4.8. O vybavení reklamácie Kozmetické štúdio ANNY vydá Klientovi písomné potvrdenie, a to do tridsiatich (30) dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Písomným potvrdením o vybavení reklamácie sa rozumie kópia reklamačného protokolu so záznamom o vybavení reklamácie alebo Klientovi adresovaný list obsahujúci písomné vyrozumenie o vybavení reklamácie. Potvrdenie o vybavení reklamácie môže byť Klientovi odoslané na e-mailovú adresu, príp. inú (poštovú) adresu uvedenú Klientom na účely komunikácie v Oznámení reklamácie. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené v Oznámení reklamácie (v podrobnom opise reklamovanej vady), alebo inom sprievodnom dokumente k reklamovanej Službe. Vybavením reklamácie nie je dotknuté právo Klienta na náhradu škody.
4.9. Kozmetické štúdio ANNY si vyhradzuje právo neuznať reklamáciu, ak zníženie kvality Služby spôsobili
4.9.1. okolnosti vylučujúce zodpovednosť,
4.9.2. neodborné zásahy do výsledku Služieb Klientom alebo inými tretími osobami, ktorým Klient umožnil vedome alebo nevedome, a to aj svojim nedbanlivostným konaním, takýto zásah alebo
4.9.3. ak Klient uplatnil reklamáciu po uplynutí lehoty podľa bodu 3.8. tohto reklamačného poriadku.
V. RIEŠENIE SPOROV
5.1. Ak Klient, ktorý má postavenie spotrebiteľa, nie je spokojný so spôsobom, akým kozmetické štúdio ANNY vybavilo jeho reklamáciu, alebo ak sa domnieva, že boli porušené jeho práva, má možnosť obrátiť sa na kozmetické štúdio ANNY so žiadosťou o nápravu alebo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa Zákona o ADR; a to za podmienok a spôsobom uvedeným v článku VIII. VOP.
VI. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
6.1. Reklamačný poriadok je zverejnený na Webovej stránke ANNY a akékoľvek záležitosti neupravené týmto reklamačným poriadkom sa riadia prednostne VOP, Občianskym zákonníkom a Zákonom o ochrane spotrebiteľov. Kozmetické štúdio ANNY je oprávnené zmeniť tento reklamačný poriadok bez predchádzajúceho upozornenia Klienta, ako aj bez jeho súhlasu, pričom zmenu reklamačného poriadku zverejní na svojej Webovej stránke ANNY. Reklamačné konanie sa vždy riadi právnymi predpismi a znením reklamačného poriadku platného a účinného v čase uplatnenia reklamácie Klientom.
6.2. Momentom odoslania Rezervácie spôsobom a za podmienok uvedených vo VOP Klient potvrdzuje, že sa s ustanoveniami reklamačného poriadku dôkladne oboznámil, ich obsahu porozumel a tieto akceptuje bez výhrad.
6.3. Reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňom 01.09.2024